06 mars, 2012

Da jeg lot deg gå

BOK: Da jeg lot deg gå

FORFATTER: Gayle Forman

ÅR: 2011

PASSER FOR:14-16 år

HANDLING: Leste du "Hvis jeg blir" ? Her kommer fortsettelsen. Det har gått tre år siden bilulykken. Tre år siden Mia forlot Adam og knuste han. Det tok et år før han kom seg på beina igjen. Nå er han en berømt rockestjerne med en like berømt kjæreste. Men livet er ikke så rosenrødt og fantastisk som en skulle tro. Adam sliter med angst, han har ikke fått bearbeidet sorgen over de han mistet og han har aldri forstått hva som egentlig skjedde da Mia dro. Forholdet hans til de andre i bandet er heller dårlig, Adams problemer blir oppfattet som stjernenykker. Det virker som om Adam er i ferd med å miste fotfestet totalt igjen. Men så gjør tilfeldighetene at han havner på en konsert og får høre Mia spille cello igjen. Etter det blir ingenting som før, men blir det verre eller bedre?

ANBEFALING: Dette er en nydelig bok om savn, sorg og sinne, om musikk og KJÆRLIGHET med stor K. Det er en bok du suges inn i, den er vanskelig å legge ifra seg, samtidig vil man ikke at den skal slutte. Den står stødig på egne bein, men jeg anbefaler å lese "Hvis jeg blir" først.