09 juli, 2009

Hvis jeg bare ikke hadde kjøpt et marsvin

BOK: Hvis jeg bare ikke hadde kjøpt et marsvin

FORFATTER: Ingelin Angerborn

ÅR: 2009

PASSER FOR: Barn 6 - 9 år

HANDLING: Tilda har alltid ønsket seg et kjæledyr, men fordi mamma er allergisk kan de ikke ha dyr. "Alle" vennene hennes har et kjæledyr, men mamma sier at Tilda er heldigere for hun skal få et søsken, men det er jo ikke det samme! Tildas nabo, Doris, har bursdag og Tilda får 200 kr av mamma for å kjøpe en bursdagspresang til henne. Men det roter seg til for Tilda og plutselig er hun eier av at marsvin. Hvis bare ikke Tilda hadde kjøpt marsvin så hadde det aldri hendt; hun hadde ikke gitt bort mammas finbolle og krympet mormors genser. Karamell hadde ikke blitt med til legekontoret og legen hadde ikke oppdaget en uvanlig sykdom.

ANBEFALING: Morsom og lettlest bok om en impulsiv jente som ofte handler før hun tenker. Det blir både dramatisk og komisk før ting til slutt ordner seg.

Andre bøker i samme serie:
Hvis jeg bare ikke hadde fortalt sannheten
Hvis jeg bare ikke hadde gjort pappa til astronaut
Hvis jeg bare ikke hadde tatt feil hund